Ömür Gedik “tayt” giysin mi?

Taytgedik

Ülkemiz yangın yeriyken ve Emrah Serbes de iki seneliğine yazı yazmayı bırakıp kendini boksa vermişken benim suyunun suyunun suyu mevzularda debelenmemi yermeyin lütfen.

Sosyal medya adı verilen modern dijital kahvehanelerin pek revaçtaki mevzuunu üstte görmektesiniz. Hem şarkıcı hem sinema eleştirmeni bu hanımefendi bir yazısında şöyle buyurmuş: “Her kadında aynısı olmuyor! Emzirmekten pek hoşlanmamış, son derece zorlanmış ve muhtemelen bu yüzden de iki ay sonra bırakmak zorunda kalmıştım. Cinsel obje olarak görmekten bir türlü vazgeçemediğim memelerin kutsal olduğu söylenen bu görevine alışamamıştım bir türlü. Çoğu erkeğin de benim gibi düşündüğünü biliyorum. Bu yüzden Dünya Emzirme Haftası sebebiyle yapılan ‘istedikleri yerde emzirsinler’ çağrılarına katılmıyorum. Kadınlar tabii ki çocuklarını emzirsinler ama bunu herkesin gözüne soka soka yapmasınlar. Kadınların emzirme özgürlüklerini sokak ortasında, istedikleri yerde kullanmaları bana cinsellik ve libido düşmanı bir hareket gibi geliyor. Hele hele parklarda, meydanlarda yapılan şu toplu bebek emzirme eylemleri yok mu? Gereksiz bir şovenizmden başka bir şey değil bence.”

Aldığı tepkilere Twitter üzerinden de şöyle bir cevap vermiş: “Emzirmenin mahremi olmalı dedim diye üstüme gelenler; ısrarlıyım, tabii ki çocuk her acıktığında emzirin ama uluorta yerde emzirmeyin…”

Neresinden tutsam elimde kalıyor. İfade yetersizliklerini, Türkçeye hâkimiyetini bir kenara koyup şu kadarını yazıyorum hanımefendiye: “Emzirmenin mahremi”nden bahsediyorsanız insan bedeninin kimi uzuvlarının da bir mahremi olmalı. Herkesin, bilhassa erkeklerin gözüne soka soka kimi uzuvların sergilenme eylemi libidinal bir saldırıdır. Giyindikten sonra boy aynasına bakmayı lütfen ihmal etmeyiniz. Tabii bir de TDK Büyük Türkçe Sözlük’ten “şovenizm”in ne demek olduğuna bakın lütfen.


2 responses to “Ömür Gedik “tayt” giysin mi?

Bir Cevap Yazın

