Sevmiştim: Nudo’na su ko!

Nudo

Rahmetli Kurthan Fişek gibi “sıfırcı hoca” muamelesine maruz kalsam da sıradan bir tüketici gözüyle bakarım reklamlara veya bazılarının çok sevdiği “söylemle” markaların iletişim çalışmalarına.

Aylar önce fotoğraflayıp görsel klasörüme attığım bu “iş”te, sadece “aşırı kolay” ifadesi “olmamış” damgamı yemişti. Yeni nesil “aşırı” kelimesini olumlu bağlamlarda kullanmakta beis görmüyor, reklamlar da bu kabil yanlış kullanımları yaygınlaştırarak Türkçenin ümüğünü sıkıyor. O kadar ki “aşırı güzel”, “aşırı tatlı” gibi sevgi, muhabbet odaklı ifadelerle burun buruna gelebiliyoruz. “Aşırı kolay” kullanımı haricinde sevip sempatiyle baktığım bir reklamdı, Nudo’nun bu ilanı. Gecikmiş tebriklerimi kabul buyursunlar. Unutmadan, rahmetli babaannem de “su kordu” bardağıma. Mekânı cennet olsun.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: